måndag 11 maj 2009

Ur vägen för våren!



Ja det är inte det första vårinlägget men jag kan nog tala för alla när jag säger att våren tål att nämnas mer än två gånger. Den är här och har aldrig sett bättre ut. Det kanske är lögn, men ni förstår vad jag menar. Det är otroligt skönt att kunna vara utomhus och träna, men ännu roligare är det att leken har kommit in i pk igen. Det känns för mig som att även om jag kan leka inomhus så är lekandet begränsat av väggar och mentala väggar. Allt det här försvinner spårlöst utomhus och möjligheterna blir oändliga. I söndags blev vårlekandet ordentligt invigt med ett ordentligt pass av pk-tagen. 

Alla upp på kullen! Den som lämnar kullen under leken borde inte ha gjort det...helt enkelt. Sen var det igång och kullen kändes plötsligt inte lika stor, och dubbelt så brant. Lövtäcket gjorde att det var svårt att bromsa när vi fick upp fart och alla gled fram och tillbaka över kullens topp i sina vilda försöka att inte hamna mellan den som jagade och den som för tillfället var jagad.

KUL var det. Och mer kul blir det nästa söndag innan årsmötet om vädret tillåter. Jag KRÄVER revansch! Och ni kan snart kolla in alla bilder från träningen som Anette så fabulöst tog åt oss, på vår deviantart sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar